Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Thomasenjose - WaarBenJij.nu Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Thomasenjose - WaarBenJij.nu

Bangkok

01 December 2015 | Thailand, Bangkok

Na een vlucht van 2 keer ruim 6 uur via Quatar komen we aan in Bangkok. Met de taxi naar het hotel. Even wat uitgerust op de kamer, want slapen in een vliegtuigstoel valt niet mee. Daarna zijn we de omgeving gaan verkennen. Dat is wel even wennen, de tropische warmte, al die geuren, mensen, auto's, tuktuk's. Het is overweldigend.

'S avonds wat gegeten bij de Mac, lekker vertrouwd een Bigmac en een Mcchicken met frietjes en cola haha. Het eten bij de straatstalletjes ziet er erg lekker uit en ruikt ook af en toe heerlijk, maar we durven het nog niet aan. Het lijkt een beetje onhygiënisch en we hebben te veel verhalen gelezen van mensen die ziek zijn geworden van het eten. Misschien later. Vanavond vroeg naar bed want we zijn erg moe.

Maandagmorgen na een korte nacht, want last van het tijdsverschil, met de skytrain en watertaxi naar het Grand Palace. Thomas heeft in een klein winkeltje vlak bij het paleis een mooie broek (met olifantenprint) aangeschaft, omdat je met een korte broek niet naar binnen mag. ;)

Nadat we een rondje hebben gelopen en een lekkere kokosnoot hebben gedronken en gegeten gaan we weer terug naar de watertaxi. 'S avonds op zoek naar lekker eten, kwamen we bij een kraampje op wielen, met wat stoeltjes in een soort steegje. Het was lekker druk en dat is een goed teken. Nadat we 2 keer langs waren gelopen en ook een paar andere toeristen zagen zitten hebben we het erop gewaagd. Heerlijk gegeten! Kip met noodles, groenten en een heerlijk sausje. Kan niet beter.

Voor dinsdagmiddag hebbben we een fietstocht door Bangkok geboekt. Met een gids hebben we een paar uur door de stad gefietst. Heel bijzonder om te zien hoe de mensen hier leven. de meeste huizen zijn open, je kijkt er zo naar binnen. Veel dieren op straat. Het leven speelt zich voornamelijk op straat af. Armoedige huisjes met een enorme flatscreeen aan de muur en veel mensen met smartphones. Je kijkt je ogen uit!